Lo que no vemos, lo que el arte ve

Lo que no vemos, lo que el arte ve

Speranza, Graciela

L'art pot donar a veure allò que no veiem? Aquest llibre confia en la potència inesgotable de l'art per tornar visible la invisibilitat resistent de dues amenaces que planen sobre l'home i el planeta al segle XXI: el daltabaix ambiental i la immersió cada vegada més inquietant en un món digitalment administrat. Graciela Speranza buscava respostes en la literatura i l'art contemporanis quan la pandèmia de la covid-19 no només va accelerar la comunicació virtual, el control i la vigilància, sinó que a les ciutats desertes ens va enfrontar amb "un indici d'un futur possible, un món sense nosaltres". Però què pot dir l'art al mig de la catàstrofe? De la muntanya d'avets que Agnes Denes va plantar a Finlàndia i els concerts aracnocòsmics de Tomás Saraceno a les novel·les fragmentàries d'Olga Tokarczuk i Jenny Offill i els assajos breus de Karl Ove Knåusgard, de la telefotografia de Trevor Paglen i els vídeos de Hito Steyer les reconstruccions agudes de Forensic Architecture o Agustín Fernandez Mallo, l'art i la literatura desvetllen, recomponen, reconstrueixen i, a l'intent, renoven els seus mitjans. El resultat del recorregut és una reflexió sagaç sobre el món contemporani i el sentit de l'art d'avui, "una lent privilegiada per canviar l'escala i recalibrar el nostre lloc al planeta", per "tornar a mirar les coses, córrer el vel que les opaca".

Autor
Speranza, Graciela
Matèria
Art > Belles arts i aplicades
EAN
9788433964861
ISBN
978-84-339-6486-1
Edició
1
Editorial
Editorial Anagrama
Pàgines
190 
Alçada
22.0 cm
Amplada
14.0 cm
Data publicació
23-03-2022
Idioma
Castellà 
Col·lecció
Colección Argumentos 
Núm. a la col·lecció
575 
Edició en rústica
18,17 € Afegir a la cistella
Entrega: menos de 8 días

Speranza, Graciela (aut.)

  • Speranza, Graciela
    Graciela Speranza (Buenos Aires, 1957) es crítica, narradora y guionista de cine. Se doctoró en letras en la Universidad de Buenos Aires donde enseña literatura argentina. Desde 2   Veure més sobre l'autor