Leonardo da Vinci, cara a cara
¿cuál era el verdadero rostro del maestro?
Gálvez, Christian
"Molts dels manuscrits sobre anatomia humana estan en possessió de Francesco Melzi, un gentilhome de Milà que era un home bell en el temps en què Leonardo vivia i al qual li professava un gran afecte. Francesco aprecia i conserva aquests treballs com a relíquies de Leonardo , juntament amb el retrat d'aquest artista en el record feliç". Amb aquestes paraules Giorgio Vasari, un dels primers historiadors d'art i autor de les biografies dels artistes italians durant el Renaixement, assegura que hi ha un retrat de Leonardo da Vinci que Francesco Melzi, alumne, secretari i marmessor de l'artista florentí, va guardar el morir el mestre. Per tant, tenim una referència històrica real d'aquesta imatge. A quin retrat es referia Vasari? Al suposat autoretrat que guarda la Biblioteca Reial de Torí i que mundialment es reconeix com a tal?, o per contra al retrat que va realitzar Francesco Melzi mentre el seu mestre seguia amb vida? Són compatibles tots dos retrats? Coincideixen aquestes cares amb la resta de l'imaginari de Leonardo da Vinci, com ara l'home de Vitruvi de Venècia o els de L'últim sopar de Milà? Qui és l'home representat a la Tavola Lucana? A través d'aquestes pàgines, prologades pel prestigiós historiador Ross King, analitzarem totes les teories que erudits, historiadors i experts en art han elaborat al voltant de la imatge del mestre florentí amb un únic objectiu: trobar el veritable rostre del polímat més conegut de la història de la humanitat: Leonardo da Vinci.
- Autor
-
Gálvez, Christian
- Matèria
-
Art
> Història de l'art
- EAN
-
9788403523548
- ISBN
-
978-84-03-52354-8
- Edició
- 1
- Editorial
-
Aguilar
- Pàgines
- 680
- Alçada
- 23.0 cm
- Amplada
- 15.2 cm
- Data publicació
- 21-07-2022
- Idioma
- Castellà
- Col·lecció